Υπάρχει γυναικεία… ποσόστωση στις παραστάσεις; Θα μας τρελάνετε; | «Στον παλμό των φουαγιέ»
Από τη θεατρική στήλη «Στον παλμό των φουαγιέ» της Πίτσας Στασινοπούλου.
Τεράστιος ντόρος ξεσηκώθηκε πρόσφατα με την παράσταση- κωμικό σώου «Πες το ψέματα», οδηγώντας στην ακύρωσή της… Επρόκειτο για μια σύμπραξη επί σκηνής δημοφιλών standup κωμικών, με πρόσκληση και τραγουδιστών ή και θεατών, σε ένα εναλλακτικό game show στα πρότυπα ξένου τηλεπαιχνιδιού, με κόνσεπτ που θα περιλάμβανε αληθινές ή φανταστικές ιστορίες… Κατά τη φάση της διοργάνωσης υπήρξε μεγάλη συμμετοχή καλλιτεχνών από τον χώρο, ενώ η παραγωγή προχώρησε σε ανακοίνωση ονομάτων, ορισμό ημερομηνίας, έκδοση αφίσας, ενημέρωση του κοινού, προπώληση εισιτηρίων… Μόνο που στο «παρά ένα», λίγες μέρες πριν το σώου, άρχισε καταιγισμός διαδοχικών παραιτήσεων, να ανεβαίνουν στα σόσιαλ ανακοινωθέντα με απολογίες, να βγαίνουν στον τηλεοπτικό αέρα λογής διαμαρτυρίες με καταγγελτικό ύφος…
Αιτία;;; Η μη συμπερίληψη γυναικών – stand up comedians στην παράσταση, καθώς το πρόγραμμα περιλάμβανε 17 άνδρες και καμία γυναίκα από το συγκεκριμένο είδος… Οι οποίες γυναίκες-κωμικοί αντέδρασαν εντόνως για την απουσία τους, ισχυριζόμενες ότι δεν τις κάλεσε κανείς, παρότι ορισμένοι διοργανωτές υποστήριξαν ότι απευθύνθηκαν σε κάποιες αλλά δεν μπορούσαν τη συγκεκριμένη ημερομηνία… για να τους διαψεύσουν οι θιγόμενες ότι ουδέποτε συνέβη αυτό, με συνέπεια να προκληθεί μια δημόσια αντιπαράθεση που έλαβε διαστάσεις και κατόπιν του σάλου που ξέσπασε ήταν μοιραίο να ακυρωθεί μια παράσταση ήδη αρνητικά φορτισμένη… Αφήνοντας φυσικά αναπόφευκτες πικρίες στους εμπλεκόμενους, το ναυάγιο μιας δουλειάς προετοιμασμένης, την αναστάτωση με ήδη προπωλημένα εισιτήρια που έπρεπε να επιστραφούν και ταυτόχρονα αμφιλεγόμενες εντυπώσεις, απορίες και προβληματισμούς σε ευρύτερο επίπεδο, αγγίζοντας την… παράνοια!
Διότι στο όλο θέμα η λέξη που κυριάρχησε ως μομφή και στίγμα ήταν ποια άλλη;; Προφανώς η λέξη «σεξισμός»…όπου σύμφωνα με τις καταγγελίες των θιγομένων, οι άντρες κωμικοί που εμπνεύστηκαν και οργάνωσαν την παράσταση, απευθύνθηκαν μόνο σε καλλιτέχνες του ιδίου φύλου, αποκλείοντας τις γυναίκες συναδέλφους τους με προκλητική διάκριση σε βάρος τους… δεδομένου ότι δεν επρόκειτο για συμβατική παράσταση με συγκεκριμένους ρόλους που αν ήταν μόνο ανδρικοί θα δικαιολογούσε την επιλογή, αλλά για ένα σώου με ελεύθερες συμμετοχές ανδρών και γυναικών κωμικών, όπουοι διοργανωτές επέλεξαν να λειτουργήσουν ρατσιστικά απαξιώνοντας τις γυναίκες εκπροσώπους… Που βγαίνοντας δυναμικά να διεκδικήσουν το «δίκιο τους», ανάγκασαν τους συντελεστές σε… άτακτη υποχώρηση και με απανωτές αποχωρήσεις και πολλαπλές συγγνώμες ακύρωσαν τα σχέδια τους, ξέροντας ότι λόγω αντίκτυπου ήταν εκ προοιμίου καταδικασμένα…
Κατόπιν τούτου- για μένα αδιανόητου- προκύπτουν εύλογα ερωτήματα: Άραγε μια ομάδα καλλιτεχνών ΔΕΝ έχει το δικαίωμα να παρουσιάσει τη δουλειά της με όποιον τρόπο, σκεπτικό και σύνθεση επιλέγει η ίδια;; ΔΕΝ δικαιούται να προσδιοριστεί και να εκτεθεί στο κοινό όπως επιθυμεί και να κριθεί από αυτό ανάλογα;; ΔΕΝ μπορούν κάποιοι άντρες ηθοποιοί ως φίλοι και συνεργάτες να ανεβάσουν ένα αμιγώς ανδρικό σώου, όπως μπορούν αντίστοιχα να κάνουν το ίδιο και γυναίκες;; Ποιος και με τί είδους επιχείρημα θα στερήσει από οποιονδήποτε καλλιτέχνη ή μη, το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης σε καθεστώς (υποτίθεται) δημοκρατίας;; Με ποια διεστραμμένη λογική θεωρείται «αποκλεισμός» ή «σεξισμός» η ελεύθερη επιλογή ενός μόνο φύλου για ένα καλλιτεχνικό δρώμενο;; Αναρωτιέμαι πόσες φορές έχουμε συναντήσει επί σκηνής σε λογής περφόρμανς ή θεάματα μόνο άντρες ή μόνο γυναίκες χωρίς φυσικά να διανοηθεί ουδείς να εγείρει θέμα… σεξισμού(!) και επίσης αναρωτιέμαι αν ξεσηκώνονταν ανάλογες αντιδράσεις στην αντίστροφη περίπτωση μιας γυναικείαςδιοργάνωσης χωρίς συμπερίληψη αντρών (που έχει γίνει) κι αυτοί απαιτούσαν ντε και καλά συμμετοχή διαμαρτυρόμενοι για αποκλεισμό!
Μπορεί ενίοτε να ανεχόμαστε (;) οριακά την επιβολή της «πολιτικής ορθότητας», ωστόσο όταν οι επιταγές της υπερβαίνουν προκλητικά την κοινή λογική σε σημείο να… καίνε εγκεφάλους, η όποια ανοχή- ήδη τεντωμένη στα άκρα- πάει περίπατο! Γιατί δεν είναι δυνατόν ένας νοήμων, ισορροπημένος άνθρωπος, να δέχεται συστηματικά υποτίμηση της νοημοσύνης του, να του επιβάλλουν λογής στρεβλώσεις ως «ορθότητες», να υπομένει φασιστικές νοοτροπίες ως υποταγμένο υποχείριο που αν αντιδράσει θα τιμωρηθεί με εξορία στο περιθώριο τουλάχιστον… Είναι πασιφανές ότι η «ορθότητα» κάποιων φανατικών έχει ξεφύγει σε ακρότητες, φτάνοντας στο σημείο να βλέπουν φαντάσματα «σεξισμού» στο παραμικρό που μέχρι πρότινος περνούσε απαρατήρητο κι αδιάφορο ως αντικειμενικά επουσιώδες… ωστόσο δεν φτάνει ότι φαντασιώνονται, που συχνά το προσπερνάς ως γραφική φαιδρότητα, αλλά ξεσηκώνουν τον κόσμο με υστερικές καταγγελίες απαιτώντας… «δικαίωση» των στρεβλών θεωρήσεων γιατί έτσι επιβάλλει το κυρίαρχο δόγμα της εποχής!
Είσαι άντρας και τόλμησες να κάνεις κομπλιμέντο σε γυναίκα, να την κοιτάξεις με θαυμασμό, να σχολιάσεις οτιδήποτε για το φύλο της, να προπορευτείς στην ιεραρχία, να την ξεπεράσεις σε επιδόσεις, να μην την επιλέξεις σε μια δουλειά;;; Είσαι σεξιστής με τη βούλα κι αν μπορείς αποτίναξε το στίγμα!Τα ενδεχόμενα πχ. να θέλεις ο έρμος να φλερτάρεις κομψά κάποια που σου άρεσε ή ο εργοδότης να σε έκρινε ικανότερο για μια δουλειά ή η εμπειρία και επιδόσεις σου να αιτιολογούν αντικειμενικά την προαγωγή σου κλπ. ΔΕΝ υπάρχουν επουδενί στον ορίζοντα του ορθοπολιτικού ταλιμπάν, καθότι μοναδικό κίνητρο για όλα αυτά είναι η συνειδητή, ρατσιστική, κατάπτυστη υποτίμηση του γυναικείου φύλου από φαλλοκρατικά γουρούνια και πατριαρχικά τέρατα, που οφείλουν να παταχθούν στη σύγχρονη κοινωνία «δικαίου και ισότητας»!
Στην περίπτωση ας πούμε της συγκεκριμένης παράστασης, οι άντρες εμπνευστές είχαν «ιερή υποχρέωση» να περιλάβουν με το στανιό οπωσδήποτε και γυναίκες, άσχετα πχ. αν ήθελαν γυναικεία συμμετοχή ή όχι, αν τις εύρισκαν συμβατές με το κόνσεπτ ή όχι, αν τις έκριναν κατάλληλες για τη συνθήκη που σχεδίασαν ή όχι, γιατί από πού κι ως πού ένας άνδρας έχει… δικαίωμα να αποκλείσει μια γυναίκα από τα επαγγελματικά του σχέδια! Ο άτεγκτος «Νόμος της Συμπερίληψης», καταργεί την ελεύθερη βούληση και του επιβάλλει υποχρεωτική συνεργασία με το άλλο φύλο ανεξαρτήτως προσόντων ή καταλληλότητας, υπακούοντας τυφλά σε μια επιβεβλημένη… γυναικεία ποσόστωση, ακόμα και στην τέχνη! Στους τόσους άντρες μιας παράστασης πρέπει βάσει… νόμου να αντιστοιχούν τόσες γυναίκες, διαφορετικά η ποινή είναι βαριά κι ασήκωτη όπως είδαμε… Μιλάμε δηλαδή για απόλυτη παράνοια κάποιων σαλταρισμένων που βάλθηκαν να αποτρελάνουν το σύμπαν!
Απόδειξη το γεγονός ότι μπροστά στην επίθεση των παραγκωνισμένων γυναικών, αντί διαλόγου για τα αυτονόητα διάολε περί ελευθερίας επιλογών, όλοι οι συμμετέχοντες - μπροστάρηδες της πολιτικής ορθότητας άρχισαν να αποχωρούν με σκυμμένο κεφάλι για το… λάθος που δεν κατάλαβαν, ψελλίζοντας απολογίες και συγγνώμες, από φόβο μήπως η κοινή γνώμη τους κακοχαρακτηρίσει, αμφισβητήσει την κοινωνική «ευαισθησία»τους και χάσουν κοινό εξίσου ανεγκέφαλο με τους ίδιους… Όποιος δε τόλμησε δειλά (ένας, δυο) να υπερασπιστεί την κοινή λογική, εννοείται ότι η κατακραυγή του έκοψε τον βήχα (και την άποψη) αυτοστιγμεί, στο άκρως… φιλελεύθερο καθεστώς της φασιστικής κυριαρχίας! Έτσι, για να πάρουν το μάθημά τους (και) οι ηθοποιοί: αν διανοηθείτε ξανά φαλλοκράτες αρσενικοί να ΜΗΝ περιλάβετε σε παραστάσεις σας… υποχρεωτικό ποσοστό γυναικών, πέραν του άγριου κραξίματος , σας περιμένει μια ωραιότατη ακύρωση, να έχετε να τη θυμάστε! Να δούμε μετά ποιος θα τολμήσει ανάλογο ανίερο ατόπημα…«Πες το ψέματα», αλλά φευ, ήταν τρομακτική αλήθεια!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου